Kirsten Holm
Keramiker
|
Anmeldelser i Kunstavisen: Kunstavisen: Forgængelighedens skønhed. 9/2011 ”Tankevækkende, smuk og inspirerende Kirsten Holm udstilling.” (Johannes Larsen Museet. Lars Lisberg.)
Kunstavisen: ”Med sansningen i centrum. 9/2009 ” Udstilling med værker af Kirsten Holm og Svend Aage Madsen er til fordybelse og inspiration.” ” Keramikeren Kirsten Holms stilsikre, egenartede og afklarede formsprog rummer i sig en forfinet og stærk sanselighed. Hendes værker er originale og tidløse, og deres udgangs- punkt er ofte følsomme naturfortolkninger, der med markant styrke og indre ro sammen- kæder kultur og natur.” ”Kirsten Holms keramik er i international klasse.” ( Baunhøj Mølle. Lars Lisberg.)
Kunstavisen: ” Kirsten Holms imponerende krukker er keramik i mesterklasse.” 7/2009 (Galleri Humlum. Ove Torp.)
Kunstavisen: ”Kunst på slottet.” ”Pragtkeramik.” 4/2009 ” Kirsten Holm indtager kælderhvælvingerne med sine fascinerende keramiske værker.” ”Former, næsten som var de på vej tilbage til den natur, de så tydeligt har forbindelse til.” ( Ulriksholm Slot. Preben Winter.)
Kunstavisen: ” Keramik i mesterklassen.” 8/2008 ”Grafiske spor, formgivning og enkelthedens ro rykker denne udstillig op imesterklassen.”
” Keramikeren Kirsten Holms udstilling i Galleri Rasmus er en ny manifestation af kunst- nerens yderst forfinede og æstetiske formsans og hendes suverære tekniske formåen.” ”Kirsten Holms internationale gennembrud som keramiker kom med den store anerken- delse, det er at være repræsenteret på KERAMIK MUSEUM BERLIN og på GALERIE THEIS i Berlin.” (Galleri Rasmus, Kolding. Lars Lisberg.)
Kunstavisen: ”Vandoverflade og stenformer.” 8/2008 ” Kirsten Holms keramik med inspiration af fund fra havets verden kombinerer stor sans for skulpturel skaben med faglig dygtighed.” (Heltborg Museum. Ove Torp.)
Kunstavisen: ”Mellem sansning og erkendelse.” 1/2008 ”Der er fornem balance i kunstneren Kirsten Holms separatudstilling på Holmen i Løgumkloster.” ” Der er et forrygende godt samspil mellem Kirsten Holms helt unikke og store blyants- tegninger, foto på canvas med macrooptagelser og de forfinede og særegne keramiske værker. Kirsten Holm tilhører ikke nogen idefraktion. Hendes værker bærer i sig den klassiske form, og de er i slægt med den tid, hvori de er skabt. Hun overskrider krukkens afgrænsede formfelt og glider over i det bredere skulpturrum. Kirsten Holm står derfor i dag med en bred anerkendelse i ind- og udland. Hun er bl.a. repæsenteret på Danmarks Keramikmuseum, Grimmerhus.” (Museet Holmen, Løgumkloster. Lars Lisberg.) |